Wat zijn de meestgebruikte display formaten?
Een lijst met de top 8 meestgebruikte banner formaten van 2020 vind je verder in dit kennisbank artikel.
De beste banner formaten
Om het maximale resultaat uit de displaycampagnes te halen is het belangrijk dat de juiste banner formaten worden gebruikt. De Google Ads banners, of welk ander advertentie- of affiliatenetwerk dan ook, waar de meeste advertentieruimten voor beschikbaar zijn zullen de meeste mensen bereiken en daardoor meer vertoningen en klikken realiseren. Verder is het natuurlijk belangrijk dat de campagne ook op verschillende apparaten en dan met name op mobiele apparaten toonbaar is voor een maximale impact.
Hieronder een lijst met de meestgebruikte display banner formaten in Google Ads;
- 728 x 90 – Leaderboard.
- 300 x 250 – Inline Rectangle.
- 336 x 280 – Large Rectangle.
- 120 x 600 – Skyscraper.
- 160 x 600 – Wide Skyscraper.
- 300 x 600 – Half-Page Ad.
- 970 x 90 – Large Leaderboard.
- 320 x 50 – Mobile Leaderboard.
Wil je maximale impact maken in de zin van vertoningen, klikken of conversie? En is branding minder belangrijk? Dan kun je het best gebruik maken van Responsive Display Ads.