Horse Adds, een nieuw paardensupplementen merk voor de consumentenmarkt

Horse Adds is opgezet als een consumentgericht merk onder de vleugels van een gerenommeerde overkoepelende organisatie. Vanaf het begin was het merk stevig gefundeerd, met toegang tot alle essentiële middelen, waaronder nutritionele experts en productiefaciliteiten. Het enige dat nog restte, was de lancering van de Horse Adds webshop. Wij waren bevoorrecht om de online marketingactiviteiten op ons te nemen.

Van zoekmachine advertenties naar Smart Shopping

We hebben onze online marketingstrategie gestart door gerichte zoekmachineadvertenties in Google te creëren, die specifiek op onze producten waren afgestemd. Dankzij voortdurende optimalisaties begonnen deze campagnes steeds effectiever te worden. Ondanks dat we nieuwe klanten aantrokken, zagen we echter mogelijkheden om het rendement verder te verhogen. Na enkele maanden besloten we onze aanpak te verbreden door Google Shopping te integreren met behulp van Smart Shopping campagnes. Deze aanpak leverde een sterke Return On Ad Spend (ROAS) op, wat ons ertoe aanzette om deze campagnes permanent naast onze bestaande zoekcampagnes te laten lopen.

Toetreden België en Bol

Nadat de campagnes in Nederland succesvol draaiden, hebben we ook voorgesteld de Belgische markt te betreden. Dit deden we simpelweg door de bestaande campagnes die in Nederland draaiden, met minimale aanpassingen aan het aanbod, in België uit te zetten. Ook hier bleken de campagnes al snel succesvol te zijn en de rendementsdoelstellingen te behalen. Het rendement lag iets lager dan in Nederland. We zetten er vervolgens nog een stapje bovenop door het aanbod ook op Bol aan te bieden in zowel Nederland als België.

paardensupplementen nutritioneel

Koppelingen en automatiseringen

Naarmate het assortiment aan hulpmiddelen, platforms, en het aantal orders toenam, hebben we in nauwe samenwerking met de klant stappen ondernomen om zoveel mogelijk processen te automatiseren. We hebben de gebruikte tools, variërend van verkoopplatforms zoals Bol.com en Google Shopping, tot aan de webshop, het boekhoudsysteem en de transportdiensten, onderling gekoppeld. Deze integratie zorgt voor een aanzienlijke tijdsbesparing door de efficiëntie en stroomlijning van de workflow.

Onbeperkt budget met ROAS-doelstellingen

Gezien het succes hebben we de budgetten regelmatig verhoogd, totdat we uiteindelijk zijn overgegaan op het adverteren met onbeperkte budgetten, gericht op een specifieke ROAS-doelstelling. Dit is een strategie die vaak wordt toegepast binnen de e-commerce sector.

Overstap naar het nieuwe Performance Max

Na de lancering van Performance Max hebben we deze technologie vergeleken met het Smart Shopping campagnetype door middel van een A/B-test. Uit deze test bleek dat Performance Max een rendement opleverde dat ongeveer 20-25% hoger lag dan dat van de Smart Shopping campagne. Toen we overtuigd waren van de betrouwbaarheid en validiteit van deze resultaten, hebben we besloten volledig over te stappen op Performance Max.

Van 5 naar 200 nieuwe klanten per maand en verdere groeiplannen

Sinds de initiële fase van ons project zijn we nauw betrokken bij Horse Adds en met groot enthousiasme hebben we het merk zien opbloeien. In de beginperiode verwelkomden we 5 nieuwe klanten per maand. Vier jaar verder is dit aantal explosief gegroeid naar 200 nieuwe klanten per maand. Nog niet te beginnen over de flinke orderaantallen met acties die we draaien op dagen als Black Friday.

horse adds black friday paarden supplementen

Ondanks deze groei merken we dat er door de toenemende drukte nog vele onontdekte mogelijkheden liggen te wachten die beloven het succes van Horse Adds verder te versterken. We zijn zeer gemotiveerd om Horse Adds naar een hoger plan te tillen, inclusief de uitbreidingen naar nieuwe platformen en over de grenzen heen.

glucosamine voor paarden horse adds

Resultaten

  • Rendement op advertentiekosten (ROAS) stabiel en ruim boven de gestelde target van 500% in zowel de campagne voor NL als BE.

  • Automatiseringen door middel van koppelingen met verkoopplatformen als Bol.com, de boekhoudsoftware en de logistieke partijen.

  • Van 5 naar 200 nieuwe klanten per maand.

  • Flinke orderaantallen met acties op dagen als Black Friday.