Wat zijn responsive display ads?
Responsive display ads passen zich aan aan de advertentieruimten waardoor een maximaal bereik wordt gerealiseerd.
Responsive display advertenties
Naast de banners met een vast formaat raden wij altijd aan om een responsive display ad te testen in Google Ads. Dit advertentietype past zich aan aan de advertentieruimten waardoor het bereik maximaal is en de kosten per klik daardoor aanzienlijk lager. Dit type advertentie dekt ook advertentieruimten die gereserveerd zijn voor tekstadvertenties door enkel een titel en/of beschrijving te tonen. Naar onze ervaring is de klikratio vaak ook hoger mede door de knop met call to action die erin zit.
Een responsive display ad aanmaken en optimaliseren
Een responsive display ad aanmaken is zeer eenvoudig en laagdrempelig. Er is enkel een afbeelding (tot max 15), een titel (tot max 5) en een beschrijving (tot max 5) nodig. Deze elementen worden gecombineerd waarna de machine learning de beste combinaties kiest. Elk element krijgt een beoordeling waarmee je de laag presterende elementen kan gaan optimaliseren.