Meer klanten bereiken met Google Mijn Bedrijf
Een sterke online weergave van je bedrijf is belangrijk om nieuwe klanten aan te trekken. Een mooie website is een goed begin, maar met alleen een website kom je er nog niet. Potentiële klanten moeten jouw bedrijf ook online kunnen vinden. Dit doe je door de vindbaarheid van je website te verbeteren met SEO, actief zijn social media en natuurlijk online adverteren. Om het plaatje nog completer te maken en nog meer klanten te bereiken kun je daar een bedrijfsprofiel in Google Mijn Bedrijf aan toevoegen. Wat het is en hoe je hiermee begint vertellen we je in deze blog.
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Google Mijn Bedrijf is een gratis tool waarmee het bedrijfsprofiel van jouw bedrijf wordt weergegeven in Google Maps en de zoekresultaten in Google zoekmachine. Voor AdWolves ziet dat er in de zoekresultaten van Google op de desktop zo uit:
Het bedrijfsprofiel van Google Mijn Bedrijf is een weergave van belangrijke bedrijfsgegevens, zoals openingstijden, bezoekadres en contactgegevens. Welke gegevens er getoond worden in dit bedrijfsprofiel kun je aanpassen aan jouw persoonlijke wensen. Ook de ‘contact knop’ kan voor ieder bedrijf anders zijn. Bij AdWolves hebben we ervoor gekozen om hier een ‘offerte knop’ van te maken, maar je kunt hier bijvoorbeeld ook een ‘bel knop’ plaatsen.
Misschien denk je: “Ik heb alle informatie op mijn website staan, waarom moet ik het dan nog een keer invullen bij Google Mijn Bedrijf?” Dat is een terechte vraag. Je hebt geïnvesteerd in een bedrijfswebsite om alle belangrijke gegevens te presenteren aan potentiële klanten. Maar wanneer je potentiële klant iets googelt op zijn telefoon, of bijvoorbeeld in Maps, komt hij niet direct op jouw webpagina. Het eerste wat de klant te zien krijgt zijn de zoekresultaten en de relevante bedrijfsprofielen. Als jij daar tussen staat met een goed ingevuld bedrijfsprofiel is de kans groter dat de potentiële klant voor jou gaat kiezen. Een gemiste kans dus wanneer je Google Mijn Bedrijf niet gebruikt!
Voordelen
- Je bedrijf is beter zichtbaar in de zoekresultaten van Google,
- Het bedrijfsprofiel van jouw bedrijf is direct zichtbaar in Google Maps,
- Klanten kunnen met een smartphone direct hun navigatie naar jouw bedrijf starten in Google Maps,
- Belangrijke contactgegevens en openingstijden zijn direct duidelijk,
- Een compleet ingevuld bedrijfsprofiel oogt professioneel,
- Klanten kunnen reviews geven waar je op kunt reageren, kunt meenemen als feedback of kunt gebruiken om te laten zien dat je tevreden klanten hebt.
Google Mijn Bedrijf instellen
Om de betrouwbaarheid van bedrijfsprofielen te garanderen wordt er altijd gevraagd om een verificatie van Google. Hiermee kun je aantonen dat een bedrijf ook echt van jou is. Anders zou natuurlijk iedereen bedrijfsgegevens kunnen aanpassen… De verificatie van Google Mijn Bedrijf kan plaatsvinden via de post of per telefoon. In sommige gevallen zijn er ook andere verificatiemethoden mogelijk, afhankelijk van jouw voorkeuren of van wat je al had ingevuld. Voor een gedetailleerde uitleg van de verificatieprocedure kun je eventueel de uitleg van Google raadplegen.
Kom je er niet uit? Je kunt het instellen van Google Mijn Bedrijf ook aan ons overlaten!
Bedrijfsprofiel samenstellen
Wanneer de verificatie van je bedrijf voltooid is, kun je overgaan naar het samenstellen van het bedrijfsprofiel. Je kunt hier het beste zo compleet mogelijk in te zijn. Geef potentiële klanten alle informatie die ze nodig hebben om een keuze te maken. Hiermee verlaag je ook de drempel om klanten contact op te laten nemen of de bedrijfswebsite te bezoeken. Welke gegevens je weergeeft in het bedrijfsprofiel kan helemaal gepersonaliseerd worden. Wanneer je bijvoorbeeld een webshop hebt zijn openingstijden niet relevant, maar de link naar je webshop wel. Beslis welke gegevens belangrijk zijn voor de beoogde klant, maar wees hierbij wel compleet met de informatie.
Gebruik jij Google Mijn Bedrijf al?
Een compleet bedrijfsprofiel in Google Mijn Bedrijf is dus professioneel, verbetert de vindbaarheid van je bedrijf en verhoogt de conversie. Laat geen kansen liggen en start er vandaag nog mee. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan gerust contact met ons op, dan helpen wij je graag verder.
Meer leren over de tools van Google? Ontdek wat je nog meer met Google kunt doen: